Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kampaňová pravidla

21. 11. 2009

 

Bylo to naše město.

Byl to náš domov.

Bojovali jsme na život a na smrt,

abychom si ho udrželi.

A pak přišla Temnota a

my náš domov ztratili

-Leutenent Waldmann z 123. roty Rotenburgské milice

 

Kampaň o ovládnutí města Rotenburg je plánována jako celorepubliková, resp. objímající celou naši komunitu. Nebude omezena místem konání. Jediné, co je potřeba aby hráči udělali, je nahlášení, za kterou frakci chtějí hrát. To je nejdůležitější rozhodnutí, pozdější změna bude možná jen jedním směrem – k Černé legii.

 

Kampaň sice staví na příběhové kostře ale hlavní důraz je kladen na boj. Aby se mohli zapojit všichni kdo si chtějí zahrát ale zároveň jsme se vyhnuli konfliktům, kdy bude potřeba odehrát bitvu mezi hráči z různých koutů republiky, bude kampaň vedena pod vlajkou jednotlivých frakcí. Pokud se tak střetne dejme tomu Kapitol s Cybertronikem, což je v Praze prakticky vyloučené, může se tato bitva odehrát v Brně, Ústí nebo kdekoliv jinde, kde se sejdou dva hráči hrající za tyto frakce. Výsledek pak bude určující pro celou komunitu a zapojené hráče.

 

Samozřejmostí je, že se hráči jednotlivých frakcí mohou mezi sebou domlouvat a plánovat postup, stejně tak je možné (a někdy i žádoucí) aby mezi sebou jednotlivé korporace uzavírali pakty či spojenectví.

Zeleně jsou uvedeny změny od poslední aktualizace

 

Pravidla pro organizaci kampaně:

  • na fóru budou zřízeny sekce pro jednotlivé korporace, uzamčené jen pro členy frakce, a sekce na oznámení činnosti

  • každé kolo bude trvat maximálně 2 týdny, pokud se hráči rychle přesunou a vybojují bitvy rychleji, může kolo trvat kratší dobu

  • začátek každého kola bude vždy určen, v ten moment je možné ve speciální sekci oznámit svůj tah, na oznámení budou 2 dni. Stejně tak proběhne vyhlášení útoku.Nebude se házet o iniciativu, prostě „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Kdo neoznámí svůj tah či útok do termínu má smůlu a to kolo se nehýbe.

  • Společně s tahem korporace oznámí počet bodů rekvizice, které v daném kole utrácí aniž by oznámila za co to je.

  • Všechna oznámení budou vyvěšena na stránkách.

     

Pravidla pro pohyb po mapě:

  • každé kolo se každá frakce může pohnout o jedno sousedící pole kterýmkoliv směrem. Tímto pohybem ho pro sebe zabere (předpokládáme, že automaticky zpacifikovala místní povstaleckou buňku)

  • každé kolo může každá frakce jednou zaůtočit na pole patřící jiné frakci, které sousedí s jejich územím

  • tyto pohyby jsou upraveny pravidly pro jednotlivé frakce

  • některé oblasti mají speciální pravidla

  • pokud frakce přijde o poslední území, má jedno kolo aby zkusila dobýt jiné, které těsně sousedí s tím, které ztratila jako poslední

  • každé území generuje každé kolo určitý počet bodů rekvizice. Tento počet závisí na důležitosti území a, pokud není uvedeno jinak, činí 10b.

  • Pokud se na jednom prázdném území střetnou dvě korporace, svedou o něj standartní bitvu za přepokladu, že se jedna strana dříve nestáhne (nicméně svůj pohyb tím už vyčerpala)

 

Pravidla stavby armád:

  • každá frakce začíná s armádou složenou na 500b, přičemž může postavit až tolik armád, kolik má frakcí

  • armáda se může rozrůst až do velikosti 2000b a musí splňovat běžná i turnajová pravidla pro složení (tzn. Žádný support a elite dokud nebude mít frakce příslušná území)

  • armády lze stavět jen z grunt oddílů a individualit dokud není dobyto LETIŠTĚ, PŘÍSTAV či NÁDRAŽÍ

  • oddíly lze doplňovat/dokupovat za rekvizice získané z dobytých území, přičemž je zcela na hráčích, kterou z armád budou doplňovat. Platí ale, že body lze utratit jen jednou

  • oddíly se přenášejí z bitvy do bitvy

  • Každá frakce může za body rekvizice nakoupit posily, které může umístit na kterémkoliv svém obsazeném území a v případě boje posily použít nad rámec bodového formátu dané bitvy. Posily mohou být jen ze skupiny grunt. Každé kolo pak musí frakce za posily platit poplatek v bodech rekvizice v ceně 3b za každý model.

     

Pravidla pro střetnutí

  • bitvy se odehrávají na daný formát, který činí 800b. Formát bude nicméně modifikován dle území, na kterém se bude válčit

  • do bitvy lze nasadit jakékoliv oddíly z armád, které má frakce nakoupené (tzn. že nemusí splňovat podmínky pro pořízeí armády). Do celkového počtu bodů na bitvu se nezapočítávají posily nakoupené na dané území, nicméně při prohře mohou ustoupit společně se zbytkem sil

  • pro střetnutí lze použít pouze pravidla UWZ s českým FAQ

  • podmíky pro výhru v bitvě budou určeny jednotlivě, většinou se ale bude jednat o zabírání bodů, případně budou podmínky určeny dle oblastí, o které se bojuje

  • bojů se NEMOHOU účastnit POJMENOVANÉ OSOBNOSTI (žadní Dominici, Toshirové, Mitchové a podobně) – jde o běžné střetnutí na Marsu, žádnou legendární bitvu

  • každý z hráčů nastupuje do bitvy s jedním individuálem (velicí důstojník) a třemi grunty (jako jeho ochrankou), kteří se nezapočítávají do celkové bodové hodnoty armády. Grunti mohou mít pouze 1WD a mění své běžné schopnosti za schopnost Bodyguard a jsou aktivováni společně s velitelem jako jeden oddíl. Pokud velitel během střetnutí zemře, musí si každy oddílv armádě okamžitě hodit na LD s postihem -8. Pokud už byl v panice, automaticky postupuje do Broken, pokud již byl v Broken, utíká ke své nástupce a nelze již sjednotit. Hráči v jednotlivých frakcích si mezi sebou určí svého hlavního velitele, který si může vybrat velitelský model jaký chce, ostatní velitelé pak musí své velitele vybrat z nižších hodností. Mohou mít stejné modely

 

Speciální pravidla:

VÝSADEK: jednou za 5 kol může každá frakce provést výsadek. Takto může zaútočit na kterékoliv obsazené místo na mapě. Nasazuje pouze jednotky ze sekcí Individuálové, Elita a Grunt, přičemž armáda může mít bodovou hodnotu jen do 1/3 armády protivníka. Protivník musí umístit svoje jednotky otevřeně, bez deploy karet, útočník bude mít první kolo zcela volné k dispozici. Boj bude mít podobu dobývání středového objektu, přičemž obránce musí své jednotky rozložit nejblíže 9 palců k budově. Útočník se musí do budovy dostat a vydržet zde alespoň s jednou jednotkou celé jedno kolo. Pokud se výsadek povede, počítá se uzemí jako dobyté a frakce se z něj může pohybovat stejně jako z kteréhokoliv území podle obecných pravidel.

VZPOURA: Černá legie bude mít jednou za 4 kola možnost vyhlásit vzpouru v některém z obsazených území (nesmí se jednat o výchozí území dané frakce). Legie může použít jen jednotky z Cults, bude mít volné první kolo a nepřítel bude muset své jednotky nasadit otevřeně. Tento typ mise bude mít podobu dobývání středové budovy, přičemž se Legie musí v budově udržet po 4 kola bez toho aby na konci 4.kola byl v budově ještě někdo další. Pokud se obrana povede, může Legie s obsazeným územím zacházet jako s dobytým a pohybovat se z něj podle obecných pravidel.

ARTILERIE: body rekvizice se mohou utratit za nákup dalekonosné artilerie. Ta stojí 150b rekvizic, započítává se do bodů pro danou bitvu a může být použita jednou za bitvu. Salva se neodchyluje a její DAM je 15(x2). Používá se pro ni čtverná šablona z 2.edice pravidel (kniha Mars forces of war)

LETIŠTĚ: území letiště lze považovat za plně využitelné ve chvíli, kdy je plně v moci dané frakce a ve chvíli, kdy jsou dobyta postavení flaku umístěná po městě. Flak se považuje za neutralizovaný i když ho drží frakce, se kterou má vlastník letiště uzavřenou dohodu.

NÁDRAŽÍ: frakce musí mít dobytá všechna území označená jako nádraží aby ho mohla používat. Nádraží je možné používat i pokud frakce drží půlku území a druhou pllku drží spojenec. Pak ale jednotky z Elit a Supportu lze používat ob kolo – je nutné se dohodnout, kdo bude mít sudá a kdo lichá kola.

PŘÍSTAV: Přístav lze používat pouze pokud má frakce ovládnuté oba břehy okolo přístavu a přístav samotný.

EVAKUACE: pokud Legie dobije poslední území jižně od řeky, nastává čas pro evakuaci – je nutné mít obsazené Letiště, Přístav či Nádraží a držet ho po 5 kol, po této době se frakci povede se z města stáhnout a zachránit se před zničením.

 

Speciální pravidla pro jednotlivé frakce:

BAUHAUS: za posily na dobytých územích nemusí platit žold. Jednou za 5 kol může vystřelit v bitvě z artilerie zadarmo.

KAPITOL: za 6 kol může z kteréhokoliv území vytvořit Letiště či Přístav (řídí se přitom danými pravidly pro použití). Výsadek může použít jednou za 4 kola.

CYBERTRONIK: vidí dokoupenou obranu na dobytých územích. Do bitev nasazuje pouze 2/3 armády oproti protivníkům.

MISHIMA: při nákupu posil na dané území dostane automaticky další dva členy oddílu zadarmo. Za dodatečné členy nemusí platit průběžnou platbu. Z území označených jako Industriální sféra mají výnos větší o 10b.

IMPERIÁL: začíná ze dvou různých území. Pokud za obranný oddíl budou nakoupeni trencheri, budou automaticky umístěni v zákopu (-3 od RC). Mohou být umístěni minimálně 12“ od nepřátelské nástupní zóny.

BRATRSTVO: jednou za 6 kol může některé obsazené území prohlásit za znesvěcené a nejbližší frakce se ho musí pokusit dobýt, pokud se jí to povede, dané území se stává prázdným polem. Bratrstvo i daná frakce tím vyčerpaly svůj útok. Pokud se Bratrstvo pohne na prázdné území společně s jinou korporací (kromě Legie), musí se korporace území automaticky vzdát ve prospěch Bratrstva. Místo toho se může pohnout jinam.

ČERNÁ LEGIE: začíná na třech různých místech na okraji mapy jižně od řeky. Může se hýbat 2x za kolo a 2x za kolo útočit. Modely s vlastností Necroorganic stojí o 3 body méně. Body rekvizice může použít až pro dvě různé armády (tzn. najednou si může dokoupit např. oddíl templářů pro Ilian a vřešťáků pro Muawijheo)

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pekne

(Lukke, 8. 1. 2010 21:53)

Vypada to fakt super!!

Žold

(Mortimer, 7. 1. 2010 22:40)

A jo, vidíš, to mi nějak vypadlo...opraveno

Dokoupená obrana

(Dexxi, 7. 1. 2010 22:33)

Morti, mluvili jsme o tom, že žold za obranu musí být ve výsledku větší, než 10 bodů za rekvizici území. Tzn. např. 3 body za model. Má to být specialita, ne pravidlo (běžné).

Ústí

(repek, 22. 11. 2009 10:16)

Ahoj. Navrhnu dneska v Ústí, jestli se zapojíme a dám vědět.